ניהול קונפליקטים ודיאלוג אפקטיבי
ניהול קונפליקטים: ניהול קונפליקטים הוא ענף בצמיחה, היום כל אחד רוצה להיות שותף להחלטות הנוגעות אליו ופחות לקבל תכתיבים. כל שינוי בחיים האישיים כמו גם בחיי העבודה, המפר את האיזון לגבי חלוקה או שליטה במשאבים, שינוי במעמד, עשויים להוות בסיס לקונפליקט.
קונפליקטים בארגונים המתנהלים ממקום של כנות, חקירה מעמיקה והבנה של מקור הקונפליקט הוא תהליך בריא של חוסר הסכמה עקב הבדלי סגנון, אופי, רעיונות או החלטות. ניהול נכון של קונפליקט מונע קיבעון מחשבתי, מניע לחדשנות ואפקטיביות, משפר תוצרים בארגון, מעודד סיעור מוחות ועבודת צוות, ומסייע לבנות מערכות יחסים יציבות.
נושאי הלימוד:
-
זיהוי תגובות אישיות במצבים מורכבים
-
סגנונות ניהול קונפליקטים
-
מיומנויות הקשבה אפקטיבית
-
מיפוי וניתוח עמדות, צרכים ואינטרסים
-
יצירת דיאלוג וגיבוש פתרונות יצירתיים.
שימוש בכלים אלו יוביל לטיפול יעיל במצבים ותהליכים מורכבים בארגון, ישפרו את התקשורת הבינאישית, בין מנהלי ועובדי הארגון, תוך יישום ערכים של סובלנות, סבלנות, הקשבה וכבוד הדדי.
